Tyylikäs ja huippukuntoinen BMW E30 M3 myytiin ennätyshintaan

Ensimmäisen sukupolven BMW M3 on ollut jo jonkin aikaa keräilijöiden suosiossa, ja hintojen nousulle ei tunnu näkyvän loppua. Tämä kuvien BMW-helmi myytiin jo neljännes miljoonalla taalalla.





Sitä mukaa kun yhä useampi ymmärtää, miten erilaisen ajokokemuksen E30 M3 tarjoaa uusin autoihin nähden, myös myyntihinnat jatkavat kasvuaan. Yleistäen voi sanoa, että perustason siistikuntoisista yksilöistä saa suunnilleen tuliterän uuden M3:n hinnan verran kahisevaa. Kun kyseessä on miltei uudenveroinen vain 8099 mailia ajettu kirkkaanpunainen E30 BMW M3, voi toteutuneen myyntihinnan osalta jo puhua hintahäiriköstä.

Jenkkien suositulla Bring a Trailer -myyntisivustolla ollut Zinnoberrot-väriä yllään kantanut vuosimallin 1988 M3 myytiin huimalla 250 000 dollarilla. Toteutunut myyntihinta on jo sen verran kovaa luokkaa, että se pyyhkii rättiä jo osalla Euroopassakin myytyjä tehokkaampia EVO-malleja. Syytä kovalle hinnalle ei tarvitse kuitenkaan kuvien perusteella ihmetellä, sillä auto näyttää niin ulkoa, sisältä kuin moottoritilastakin kertakaikkisen hienokuntoiselta. Kuvat alustasta puolestaan viestivät, että teho-Bemu olisi juuri rullannut ulos tehtaalta! Jos joku E30 M3 on hintansa arvoinen, niin se on tässä.


Varmistaakseen uuden ostajan ajonautinnon myyjä vaihtoi autoon myös tukun kulutusosia, joten E30 käyttäytynee tarvittaessa myös radalla kuin se olisi juuri haettu autoliikkeestä uutena. On kuitenkin hyvin epätodennäköistä, että tämä Bemari joutuisi rääkättäväksi. Kova kauppahinta ja myös mallin tuleva hintakehitys enteilevät, että ostaja on saattanut ostaa auton myös sijoitusmielessä tallinsa koristeeksi.

Entä mihin suuntaan E30 M3 -mallien hinnat tulevat sijoittumaan tästä eteenpäin? On päivänselvää, että vähänajettujen huippuyksilöiden myyntihinnat kulkevat jatkossakin omia polkujaan verrattuna elämää nähneisiin yksilöihin.

70- ja 80-luvuilla syntyneet muistavat automallin ikonisena baijerilaisena, ja osalla heistä on nyt myös rahaa toteuttaa nuoruuden haaveitaan. Tuntuu silti uskomattomalta, että vielä joitain vuosia sitten saattoi tonnillakin löytää itsensä omistamasta E30 M3:sen. Ne ajat ovat kuitenkin nyt taakse jäänyttä historiaa.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Videot

Uusimmat

Onko se Mustang? Onko se Tesla? Ei, vaan venäläinen sähköauto!

Venäläisfirma nimeltä Aviar Motors rakentaa Teslaan pohjautuvaa klassisen Mustangin näköistä sähköautoa. Onko kyseessä menestysosista rakennettu hitti vai huti? Automalli kehitetään...

Tyyliniekka tutustuu – Uudenkaupungin automuseo tarjoaa Saab-nostalgiaa ja eksoottisia yksittäiskappaleita

Kotimaan matkailu on tänä kesänä suositumpaa kuin koskaan, joten mekin kävimme tutustumassa Suomen ainoan autotehtaan yhteydessä sijaitsevaan museoon. Ulkoapäin varsin...

Ei ravistettu, eikä sekoitettu: Aston Martin -viski toimitetaan pullossa, jota koristaa aito DB5:n mäntä

Autonvalmistaja Aston Martin on päättänyt tehdä yhteistyötä brittiläisen Bowmore-tislaamon kanssa. Tuloksena on varsin erikoinen ja harvinainen skottilainen mallasviski. Black Bowmore...

Kiinan vastaus luksuslimolle on pidennetty Hongqi H9+

Ainakin näin länsimaalaisittain erikoisesta nimestään huolimatta tällä normikorisesta autosta pidennetyllä mallilla on tarjota parasta mahdollista luxusta Kiinan suunnalta. Jutun kuvat...

Tyylikäs vanha kuplavolkkari on sijoitus, joka saattaa kiinnostaa myös naisia

Vanhojen autojen maailmassa hinnat heittelevät kuin pörssimarkkinoilla. Iäkäs kuplavolkkari voi sen sijaan olla tasaisesti arvoaan nostava, jonka ostajakunta on...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...