Toyotan lava-auton ja BMW E30:n yhdistelmä on yllättävän toimiva

Jos E30 M3 ja X7 lava-autojen yksittäiskappaleita ei lasketa, niin BMW ei ole koskaan päästänyt tuotantoon lava-autoa. Mikään ei estä kuitenkaan rakentelemasta sellaista itse!



Näin ajattelivat luovat opiskelijat, jotka vaihtoivat E30 kolmossarjalaisen nokan Toyota Tacoman lava-autoon. Asialla olivat Career Technical Educational Center (CTEC) -nimisen opinahjon innokkaat nuoret Yhdysvaltain Alabamassa. Rakentelun kohteena oli käytöstä poistettu vuosimallin 2001 Tacoma, sekä myöskin jo parhaat päivänsä nähnyt 1987 BMW 325i, josta hyödynnettiin projektissa etuosaa.

Tarina ei kerro mistä ihmeestä ajatus oli peräisin, mutta on aina yhtä hienoa, että oppilaitoksissa saa hyödyntää tällaista innovatiivisuutta. Myös paikallinen alabamalainen autonäyttely oli tullut samaan johtopäätökseen, sillä valmis auto nähdään vielä julkisesti näytteillä kuluvan kuun aikana.





Lopputulos on yllättävän tyylitietoinen ja ammattitaitoisesti tehty kun muistaa, että mukana on ollut myös nuoria ensikertalaisia autonrassaajia. Vaikka iäkkäämpi Bemari onkin japanilaista tavarankuljetinta kulmikkaampi, niin aikaansaannoksesta ei tätä juurikaan huomaa. Harmillisesti takapää on edelleen Toyotan omaa designia. Olisikin ollut maukasta nähdä myös Tacoman takaosa tuunattuna Bemarin tyyliin sopivaksi. Tämä olisi saattanut herättää jopa kysymyksiä mahdollisesta kauan sitten kadonneesta BMW:n prototyypistä. Ehkä kuitenkin aika vain loppui kesken.

Sisempien ajovalojen pääkallonkuvat kavaltavat, että kyseessä on nuorten, tai ainakin hengeltään nuorekkaiden kädentaitajien valmiste. Muutoin puhtaanvalkeata ja mustaa yhdistelevä auto on kuin minkä tahansa tämän päivän paremman luokan design-pajan tuotos. Nyt ei auta muuta kuin nostaa iso peukku lahjakkaille ja luoville autoalan opiskelijoille!

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.