Tämäkö on BMW:n munuaisten suurentumisen seuraava vaihe?

80- ja 90-luvuilta on vielä hyvin muistissa Bemarit, joiden ikoninen munuaismaski oli integroitu keulan ilmeeseen suurin piirtein ajovalojen kokoisella alueella. Noina vuosikymmeninä Bemarin baijerilainen maine oli vakiintunut ylemmän keskiluokan autoksi, jonka tunnisti autoista mitään tietämätön kaduntallaajakin. 2000-luvulle siirryttäessä munuaiset ovat jatkaneet kasvuaan, kunnes viime aikoina on jo keskusteltu niiden saavuttaneen jo naurettavatkin mittasuhteet.





Vuonna 2018 BMW X7 esitteli katumaasturissaan jo huomattavan isot kehykset nokallaan, jonka tyylisuunta siirtyi myös 7-sarjaan. Autoharrastajien silmissä on jo ehditty pohtia mihin asti munuaiset tulevatkaan leviämään, ja siitä antaa osviittaa netissä leviävät kuvamanipuloidut Bimmerien kuvat. Humoristisissa kuvissa nähdään ainakin X7 ja M850i, jotka ovat saaneet nokalleen järjettömän kokoiset kromihampaat, jotka tuovat mieleen jo paremmin 40- ja 50-lukujen amerikkalaiset ”dollarihymyt”.

Ainakin näiden kuvamuokkausten rinnalla oikeat tuotantoautot eivät yhtäkkiä enää näytäkään niin luonnottoman isomunuaisilta. Kuten muutkin suuret sähköautojen täyden potentiaalin nähneet autonvalmistajat, myös BMW tulee jossain vaiheessa lähtemään täysillä panoksilla myös tähän kisaan mukaan. Mitä silloin tullaan näkemään, kun sähköautot eivät tarvitse enää moottorin jäähdytyssäleikköjä nokallaan?

Nyt nähdyt suuret munuaisgrillit ovat olleet toimivia, ja tietenkin ne voitaisiin muuttaa toimimattomiksi, mutta olisiko tällainen keinotekoinen koristelu pidemmän päälle BMW:n urheilulliselle imagolle sopivaa? Innokkaimmat ovat jo pohtineet uusia paikkoja perinteisille munuaisille. Löytäisivätkö ne kenties paikkansa konepelliltä, tai peräti katon suunnilta? Ainakin katossa ne voisivat olla aidosti toimivia, ja ohjata raikasta ilmaa ohjaamoon kattoluukun tavoin! Olipa tehtaanjohdot tulevat visioinnit millaisia tahansa, niin saamme varmasti jatkossakin nähdä spekulointeja uusien Bemareiden keulailmeillä. Osa onkin jo kommenteissaan verrannut jättimunuaisia räppärien leveästi hymyileviin kultahampaisiin, kuten alla olevista kuvista käy surkuhupaisasti ilmi…

Videot

Uusimmat

Harvinaista herkkua huutokaupassa – vuoden 1988 Hartge F1 on W124-korinen Mersu 300 E, jota vauhdittaa BMW M:n viritetty kuutonen

Saksalainen Hartge kuului maineikkaimpiin BMW-virityspajoihin. 1970-luvun alusta viime vuoden puoleenväliin toiminut firma tuunasi Minejä ja Range Rovereitakin, mutta niiden...

Automerkkien historia: BMW – lentokonemoottoritehtaasta premium-brändiksi

BMW:n tarina alkaa jo ensimmäistä maailmansotaa edeltävältä ajalta. Merkin edeltäjänä voidaan pitää vuonna 1913 perustettua Rapp Motorenwerke GmbH:ta, joka...

Myydään: Fordin vintage-avolava saksalaisella talousmoottorilla

Mitä tehdä, kun pitää enemmän 70-lukulaisen miehekkäästä automuotoilusta, haluaa kuljettaa säänkestävää tavaraa, mutta ei ole valmis sponsoroimaan jokaista vastaantulevaa...

Voimanpuute ei vaivaa tätä Audia – uudessa ABT RS7-R:ssä on 740 heppaa ja 920 newtonin vääntö

Audi esitteli uusimman sukupolven RS 6:n ja RS 7:n viime syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä. Ne ovat ehtineet jo tuning-pajojen kynsiinkin,...

Automerkkien historia: AMC – Taistelija kolmen suuren varjossa

Amerikan Yhdysvalloissa oli aikanaan kolme suurta autonvalmistajaa: General Motors (GM), Ford ja Chrysler. Näiden jälkeen tuli pienempi American Motors...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...