Tämäkö on BMW:n munuaisten suurentumisen seuraava vaihe?

80- ja 90-luvuilta on vielä hyvin muistissa Bemarit, joiden ikoninen munuaismaski oli integroitu keulan ilmeeseen suurin piirtein ajovalojen kokoisella alueella. Noina vuosikymmeninä Bemarin baijerilainen maine oli vakiintunut ylemmän keskiluokan autoksi, jonka tunnisti autoista mitään tietämätön kaduntallaajakin. 2000-luvulle siirryttäessä munuaiset ovat jatkaneet kasvuaan, kunnes viime aikoina on jo keskusteltu niiden saavuttaneen jo naurettavatkin mittasuhteet.

Vuonna 2018 BMW X7 esitteli katumaasturissaan jo huomattavan isot kehykset nokallaan, jonka tyylisuunta siirtyi myös 7-sarjaan. Autoharrastajien silmissä on jo ehditty pohtia mihin asti munuaiset tulevatkaan leviämään, ja siitä antaa osviittaa netissä leviävät kuvamanipuloidut Bimmerien kuvat. Humoristisissa kuvissa nähdään ainakin X7 ja M850i, jotka ovat saaneet nokalleen järjettömän kokoiset kromihampaat, jotka tuovat mieleen jo paremmin 40- ja 50-lukujen amerikkalaiset ”dollarihymyt”.


Ainakin näiden kuvamuokkausten rinnalla oikeat tuotantoautot eivät yhtäkkiä enää näytäkään niin luonnottoman isomunuaisilta. Kuten muutkin suuret sähköautojen täyden potentiaalin nähneet autonvalmistajat, myös BMW tulee jossain vaiheessa lähtemään täysillä panoksilla myös tähän kisaan mukaan. Mitä silloin tullaan näkemään, kun sähköautot eivät tarvitse enää moottorin jäähdytyssäleikköjä nokallaan?

Nyt nähdyt suuret munuaisgrillit ovat olleet toimivia, ja tietenkin ne voitaisiin muuttaa toimimattomiksi, mutta olisiko tällainen keinotekoinen koristelu pidemmän päälle BMW:n urheilulliselle imagolle sopivaa? Innokkaimmat ovat jo pohtineet uusia paikkoja perinteisille munuaisille. Löytäisivätkö ne kenties paikkansa konepelliltä, tai peräti katon suunnilta? Ainakin katossa ne voisivat olla aidosti toimivia, ja ohjata raikasta ilmaa ohjaamoon kattoluukun tavoin! Olipa tehtaanjohdot tulevat visioinnit millaisia tahansa, niin saamme varmasti jatkossakin nähdä spekulointeja uusien Bemareiden keulailmeillä. Osa onkin jo kommenteissaan verrannut jättimunuaisia räppärien leveästi hymyileviin kultahampaisiin, kuten alla olevista kuvista käy surkuhupaisasti ilmi…





Videot

Uusimmat

James Bondin Aston Martin DB5:ia saa jälleen suoraan tehtaalta – uutta klassikkoa ei pysty kuitenkaan rekisteröimään kadulle

Aston Martinin tunnetuin malli lienee klassinen DB5, joka debytoi vuoden 1964 Goldfingerissä James Bondin menopelinä. Britti-GT:n valmistus päättyi vuonna...

Tämän Volvon selviytymisen salaisuus: Manuaalivaihteisto ja väärä väri.

Toisin kuin Suomessa Pohjois-Amerikassa Volvo on aina ollut vaihtoehtoauto. Myös Jenkeissä Volvon farkut ovat edelleen tunnetuimpia pitkäkattoja. Siitä lähtien kun...

Tämä auto jatkaa yli 50-vuotisia perinteitä uusin eväin – Mersun E-luokan coupé ja cabriolet saivat faceliftin

Mercedeksen keskiluokan coupé astui näyttämölle ensimmäistä kertaa jo vuonna 1969, kun W114-mallisarjan kaksiovinen versio esiteltiin. Tällä hetkellä tarjolla on...

Tässä on uusi Nivus – VW:n pieni coupé-crossover tulee myöhemmin Eurooppaankin

Volkswagen toi viime vuonna markkinoille Polon pohjalta tehdyn T-Crossin täydentämään saksalaisvalmistajan T-kirjaimella alkavien katumaasturien mallistoa. Nyt T-Cross saa kunnian...

Nissanin sporttilegenda saa jatkoa – tässä ovat ensimmäiset tiiserikuvat uudesta Z-urheiluautosta

Nissan osui varsinaiseen kultasuoneen varsinkin Amerikan markkinoilla, kun se lanseerasi vuonna 1969 epäluotettavat brittisportit haastaneen 240Z:n. Japanilaismerkin Z-urheiluautojen tarina...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...