Markkinoille on tullut hiljattain rehvakasta nimeä kantava verkkokauppa, joka myy miesten asusteita. Kyseessä on sastamalaisen nuoren miehen Kimmo Suoniemen pitkäaikainen haave, jossa yhdistyy halu yrittäjyyteen sekä kiinnostus pukeutumiseen. Yritys kantaa nimeä Snobi ja tämä on heidän tarinansa.

Mistä Snobi sai alkunsa?

Ajatus Snobin perustamisesta kyti muodista ja vaatteista pienestä pitäen kiinnostuneen Kimmo Suoniemen mielessä pitkään. Idea kypsyi ajan kuluessa ja sai sysäyksen kohti toteutusta, kun hän yhdisti voimansa aiempaa kokemusta yritystoiminnasta omaavan Markus Raesillan kanssa.

Idea jalostui nopeasti miesten asusteita myyväksi verkkokaupaksi, sillä Raesillalla oli vahva it-tausta ja tätä kautta luontainen mielenkiinto verkkokaupan tekniseen kehittämiseen. Kesällä 2013 palaset loksahtivat osaamisten osalta paikoilleen. Tästä alkoi tiivis kehitysjakso, jossa Raesilta keskittyi tekniseen toteutukseen ja Suoniemi etsimään sopivia tavarantoimittajia ulkomailta.

Kuinka tavarantoimittaja löydettiin?

Hyvän yhteistyökumppanin löytäminen vaati aikansa. Tämä vaati runsaasti kontaktointia ja näytteiden tilaamista solmioista ja taskuliinoista. Laatukriteerit olivat sellaiset, että moni potentiaalinen toimittaja karsiutui näytteiden saapumisen jälkeen pois. Helmikuussa 2014 oikeat tavarantoimittajat olivat löytyneet ja ensimmäiset tilaukset saapuivat Suomeen maaliskuussa.

Snobin toimitusjohtaja Kimmo Suoniemi tutkimassa tuotteitaan.
Snobin toimitusjohtaja Kimmo Suoniemi tutkimassa tuotteitaan.

Snobi.fi


MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA


Verkkokaupalla täytyi olla mieleenpainuva nimi. Alussa työnimi oli solmiokauppa tai herrasmiehenkauppa, mutta ne eivät tyydyttäneet yrittäjäkaksikkoa. Lopulta Raesilta keksi nimen Snobi ja kun hän suunnittelin sen pohjalta logon, oli päätös nimestä syntynyt. Nimi on saanut odotetusti kehuja ja haukkuja, joten se on jäänyt ihmisten mieliin.

Verkkokaupan toteutus tapahtui ripeästi maalis- ja huhtikuun aikana, jolloin tuotteet kuvattiin ja lisättiin verkkokauppaan. Julkaisu tapahtui 8. huhtikuuta 2014, jolloin verkkokauppa avasi ovensa. Alussa tarjolla ovat solmiot, taskuliinat, kaulahuivit ja lahjapaketit, joissa on mukana myös kalvosinnapit.

Lahjapakkausten kohdalla Tyyliniekan suositus on, että kannattaa ostaa kaksi toisiinsa sopivaa erilaista pakkausta, sillä samanlainen kuosi solmiossa ja taskuliinassa on klassinen tyylivirhe.

Snobin verkkokaupan tavoitteena on tuoda laadukkaat tuotteet helppokäyttöisen ja selkeäkuvaisten sivujen ansiosta kotisohvalle tilattavaksi. Tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti jopa tilauksesta seuraavana päivänä kotiin postilaatikkoon, mikäli tilaus on tehty iltapäivään mennessä ja ehtii näin saman päivän postiin.

Snobin tuotteita.
Snobin tuotteita.

Snobin valikoimaa on tarkoitus uudistaa ja laajentaa säännöllisesti. Tavoitteena on kasvattaa Snobista kokonaisvaltainen miesten verkkokauppa, josta saa kaiken asusteista hoitotuotteisiin. Kasvun moottorina toimii mm. aktiivinen sisältömarkkinointi, jossa asiakkaille tarjotaan vinkkejä ja ohjeita pukeutumiseen.

 


1 KOMMENTTI

  1. Hieno homma, mutta tuossa on valitettavasti oksymoron. Herrasmies ei ole snobi, elitisti ehkä.

    Snobia ei voisi vähempää kiinostaa, miksi kantaa jotakin vaatekappaletta, kun taas elitisti nauttii tietäessään, että oxford on juuri ihan vähän ylisopiva, mutta etiketin mukainen siihen tilanteeseen, johon hän istuvassa kesäpuvussaan juuri nyt käyskentelee.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here