Saako näillä seuraa? Pelimies rakentaa Ferrarinsa itse!

Osa meistä on sen kokenut. Olet hakemassa tyttöystävääsi Ikeasta, kun etsit kaupan pihasta vapaata parkkipaikkaa. Pyörität harmaata Nissan Almeraasi, ja hyökkäät salamannopeasti vapaana olevaan ruutuun. Toisella silmällä näet naisesi pullahtavan ulos huonekaluliikkeen pyöröovista. Juuri kun olet saanut Nissanin virta-avaimesta hiljaiseksi, näet kirkkaanpunaisen vuosimallin 2005 Ferrari F430:n kaartavan naisesi eteen. Ferrarin ovi aukeaa, ja nainen sukeltaa Iltalian orin sisälle hetki sitten ostamansa violetin laavalamppunsa kanssa. Auto kaasuttaa paikalta pois, kun mietit miten käy sille Titanicille, joka piti yhdessä katsoa Netflixistä?

Onneksi hätä ei ole tämän näköinen, sillä toivonkipinä omasta Ferrarista elää asuntolainasta, pätkätöistä ja maksamattomasta sähkölaskusta huolimatta. Tässä esitelläänkin muutama itsetehty Ferrari kaikille ylimääräistä aikaa saaneille tuoreille sinkkumiehille, joilla maalisuti ja lasikuitukitti pysyvät kourassa!

-- MAINOS --

Ferrari 456 (o.s. Hyundai Tiburon)

Helpoimmalla pääsee, kun valitsee alkujaankin jonkun halvan käytetyn auton, joka edes etäisesti tarpeeksi kaukaa, tai oikein kovassa humalassa näyttää Italian ihmelapselta. Yksi sellainen varteenotettava vaihtoehto on Hyundai Tiburon, josta voi pienellä vaivailla kätevästi itse tuunata aidon Korean orin!

-- MAINOS --




Ferrari 308 (o.s. Toyota Celica)

-- MAINOS --

Automiehille kenties painajaismainen näky, mutta yksilahkeisen voisi hyvällä onnella hööpöttää luulemaan tätä kikotinta aidoksi Ferrariksi. Kuvat eivät sitä kerro, mutta sisustasta tuunauksen kohteeksi on joutunut vain ratti Toyotan logoineen, joten seuraavasta palkasta voisi nipistää myös kokonaisvaltaisemman ehostuksen sisätiloja varten.

Ferrari Enzo (o.s. Pontiac Fiero)

Keskimoottorinen Fiero on melkoinen pula-ajan vauhtihirmu, ja niistä onkin askarreltu jos jonkinmoisia lasikuituleivoksia. Tässä on ehdottomasti yksi radikaaleimmista, sillä esikuvana on itse yhtiön perustajan Ferrari Enzon mukaan nimetty aikansa lippulaiva-Ferrari! Aidot yksilöt maksavat kahdesta miljoonasta eurosta ylöspäin, joten tämän teossa on säästetty pitkä penni. Moottoritilastakin löytyy kuulemma aito koneen päälle aseteltava V12-moottoria esittävä jäljitelmälevy, jaiks!

Ferrari Testarossa (o.s. Mazda B-sarjan pikkis)

Mutta mitä tehdään silloin, kun italialaisen urheiluauton tarve on hyvinkin akuutti, mutta pihasta löytyy vain vanha japanilainen lava-auto? No otetaan tietenkin rälläkkä kauniiseen käteen, ja aletaan iskeä kipinäsuihkua! Tämän teoksen omistajaa ei voi syyttää ainakaan luovuuden puutteesta, vaikka Testarossa-yhteys kuihtuukin lähinnä kyljistä löytyviin ”ilmanottokoristerivoihin”.

Pirkan Kellon kuuma kello
Kaupallinen yhteistyö

Uusimmat

508 PSE ei jää ainokaiseksi – Peugeot tuo myyntiin sporttiversiot kaikista uusista malleistaan

Vaikka Peugeot ei ole koskaan ollut mikään urheiluautomerkki, sillä on hieno historia erilaisten sporttiversioiden osalta. Nyt ranskalaiset aikovat jälleen...

Klovnin auto vai tyylikäs retro-roadster – espanjalainen Hurtan pukee Mazda MX-5:n uusvanhaan asuun

Mazda MX-5 pitää edelleen kunniakkaasti yllä kompaktien takavetoisten roadsterien perinnettä, joka syntyi jo vuosikymmeniä sitten Brittein saarilla. Nyt espanjalainen...

40 lisäheppaa tonnilla – ABT Sportsline tarjoaa uutta tuning-boksia VW-konsernin 1.5 TSI -koneeseen

Saksalainen ABT Sportsline on tarjonnut VW-konsernin turbokoneita piristäviä virityksiä sitten ammoisen 1.8 T:n päivien. Nyt maineikas tuning-paja lanseerasi uuden...

Mersun hinnat alkaen -sähköauto esiteltiin – EQA on tehty GLA:n pohjalta

Jo pari vuotta markkinoilla ollut täyssähköinen Mercedes-Benz EQC on jäänyt kauaksi myyntimenestyksestä. Sähköautokauppaan yritetään nyt saada vauhtia huomattavasti edullisemman...

Teslan lataaminen osa 1: hidaslataus

Tesloilla on ajettu Suomessa kohta viidentoista vuoden ajan. Sähköautoilun murros on aiheuttanut runsaasti muutoksia auton lataamiseen, ja etenkin vanhempien...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.