Parin vuosikymmenen takainen Porsche Carrera GT on yksi viimeisistä analogisista superautoista, ja Carrera GT on myös yksi kaikkien aikojen parhaimman kuuloisista autoista kovaa ja korkealta laulavan vapari-V10:nsä ansiosta. Tuoreiden renkaiden ansiosta Porschen suorituskykykin nousee lähelle modernimpia superautoja.
Takaisinkutsukampanjoita tehdään harvemmin tämän ikäisille autoille, mutta Porsche julkisti sellaisen Carrera GT:lle muutama kuukausi sitten. Auton jousitukseen vaihdettiin uusia titaaniosia, ja samalla kaikki Carrera GT:n omistajat saivat Michelinin tuoreet Pilot Sport Cup 2 -renkaat. Saksalainen Sport Auto -lehti sai äskettäin käsiinsä näillä kumeilla varustetun kirkkaankeltaisen Carrera GT:n, jolla suunnattiin testimielessä Nürburgringin Nordschleifelle.
Auton rattiin istutettiin Porschen tehdaskuski Jörg Bergmeister, ja kierrosajaksi Nordschleifen 20,6 kilometrin matkalla saatiin 7:12.69. Aika koheni siis peräti 16 sekunnilla verrattuna Carrera GT:n tähänastiseen Nürburgring-ennätykseen, josta vastasi legendaarinen Walter Röhrl vuonna 2004. Uuden kierrosajan myötä Carrera GT on Ringillä enää 15 sekuntia paljon tehokkaampaa seuraajaansa, eli Porsche 918 Spyderia hitaampi. Viimeksi mainittu oli ensimmäinen sarjatuotantoauto, joka alitti Nordschleifella maagisen seitsemän minuutin rajapyykin.
Bergmeisterin mukaan uudet Michelinit tarjoavat rutkasti pitoa, ja hän pystyi minimoimaan kierroksensa aikana sekä ali- että yliohjautuvuuden. Renkaiden merkitys korostuu Carrera GT:ssä myös siksi, että autossa ei ole modernimpien superautojen kaltaisia villejä aerodynamiikka-apuja. Porsche on perinteiseen tyyliin pelkästään takavetoinen, ja kuusipykäläinen manuaalivaihteistokin edustaa perinnelinjaa. Carrera GT:ssä ei ole myöskään ajovakaudenhallintaa, joten renkailla ja kuskin taidoilla on tässä autossa vielä erityisen suuri merkitys.
Nürburgringin kierroksella Carrera GT ylsi parhaimmillaan 302 km/:n nopeuteen pääsuoralla, joten kyseessä on varsin vireä youngtimer. 918 Spyderin kierrosennätyksestäkin on aikaa jo 11 vuotta, joten todennäköisesti myös tämän Porschen kierrosaika Ringillä kohenisi tuntuvasti uusimman sukupolven renkailla. Ainakin toistaiseksi Carrera GT:n omistajat voivat kuitenkin iloita siitä, että heidän autonsa suorituskyky on entistä lähempänä seuraajamallia.