Pois alta! Tässä Mad Max -Porschessa on toimiva konekivääri!

Jos kuolleet nousevat vielä jonain vähemmän kauniina aamuna haudoistaan zombeiksi muuttuneena, niin tämä tuomiopäivän auto on oivallinen raivausväline henkiin heränneen lihan palauttamiseksi takaisin maan poveen. Yhdysvaltalaisen rallikuskin Ken Blockin johtama yhdistetty ralli- & rymyryhmä Hoonigans on vuosien varrella nähnyt jos jonkinalista rakennelmaa, mutta tämä auto löi heidätkin ällikällä.

Kulkupelin on rakentanut Los Angelesin suunnalla vaikuttava Porsche-spesialisti Vali Motorsports. Kohteena on tällä kertaa ollut vuosimallin 2000 Porsche Boxster, joka näyttää kuin olisi karannut australialaisen George Millerin luomista Mad Max –elokuvista. Kyseessä on asiakastilaus, jolla on tarkoitus osallistua humoristiseen 24:n tunnin ”LeMons”-ralliin, johon osallistutaan usein täysin pähkähulluilla autorakennelmilla. Tässä tapauksessa hulluttelu tarkoittaa mm. alumiinista etupuskuria, joka sopisi erinomaisesti myös Carmageddon-pelisarjan mummokeilaamiseen. Kaikki autoon upotetut härpättimet eivät suinkaan ole pelkkää kosmetiikkaa, sillä puskurin alta löytyy kanavat ohjaamaan ilmaa jäähdyttimille.





Myös auton nokalle on asennettu ilmavirran mukaan lukemaa näyttävä mittari. Shown varastaa kuitenkin repsikan paikaltä löytyvä toimiva .50-kaliiperin konekivääri(!), joka viekin ajatukset sopivasti jonnekin 70-luvulle Sylvester Stallonen tähdittämään Death Race –elokuvaan. Muita mukavia pikku lisäyksiä edustaa puskuriin asennetut sumuvalot, ja yleinen rakkaus koripaneelina käytettyä alumiinia kohtaan. Ensimmäisenä voisi luulla, että tällainen tankki-Possu olisi kerännyt lisäpainoa kiitettävällä tahdilla, mutta auton paino on saatu pidettyä reilussa 1200 kilossa.

Painoa on säästetty poistamalla sisustasta turhat verhoilut, ja käyttämällä persoonallisesti rekisterikilpiä lattiamateriaalina. Konehuoneen puolella vaikuttaa 911 GT3:sta lainattu 3,6-litran kuutos-Boxster, joka voidaan tilanteesta riippuen vaihtaa myös pienempään 2,7-litraiseeen, jos osallistutaan johonkin pienempää konetta vaativaan kilpasarjaan. Vali Motorsportsin myyntimiehen mukaan autosta on mitattu noin 300 humman tehot. Vaikka auto onkin rakennettu pääasiassa rata-ajoa varten, niin autolla onnistuu myös driftailu, ja kuminpoltto donitsien kera. Katso itse alta Hoonigans-herrojen autoesittely!

- Advertisement -
LähdeCar Buzz

Uusimmat

Putkiston vaihto riittää: Toyota Century edustusauto kuulostaa superautolta

Jo vuosikymmenien ajan Toyota ja Nissan ovat vääntäneet kotimaassaan kättä ylellisten edustusautojen markkinoista. Toyotan vastaus on ollut Century-mallisto, joka...

BMW:n “Tesla” on pian täällä – 530-hevosvoimainen Concept i4 esitellään Genevessä

BMW lähti mukaan sähköautobisnekseen todella hyvissä ajoin, kun lähinnä kaupunkikäyttöön suunniteltu i3 esiteltiin jo kohta seitsemän vuotta sitten. Sen...

Volkswagen esitteli uuden pistokehybridin – Touareg R on yli 460-hevosvoimainen SUV-järkäle

2000-luvun alussa markkinoille tuotu VW Touareg on tätä nykyä edennyt kolmanteen sukupolveensa. Pari vuotta sitten myyntiin tulleen ison katumaasturin...

Tämä kasarimersu on yhtä kallis kuin uusi Lambo – leveäkorinen 560 SEC 6.0 AMG on yksi vain 50 valmistetusta yksilöstä

Syksyllä 1981 Frankfurtin autonäyttelyssä esitelty Mersun S-luokan coupé oli yksi aikakautensa tyylikkäimpiä autoja. SEC:llä oli kuitenkin brutaalimpikin puolensa, minkä...

Jäähyväiset tyylille – Mersu lopettaa S-luokan coupén ja avomallin valmistuksen

Tyylikkäimmistä autoista puhuttaessa isot kaksioviset coupét ja avomallit ovat olleet perinteisesti vahvoilla. Esimerkiksi Mercedeksen valikoimaan tällaisia autoja on kuulunut...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...