Miten tämä on mahdollista? Tiekaide lävisti BMW:n kuin vaahtokarkin!

Muistoissa lapsuuden leiritulilta vaahtokarkin lävistäminen metallisella varrastikulla oli helppoa kuin heinänteko. Juttumme Bemarin voi kaikesta päätellen myös lävistää samaan tapaan, sillä kuvissamme esiintyvä baijerilainen on ottanut todella hurjalla tavalla kipeää. Etelä-Afrikkalainen jalkapallonpelaaja Rooi Mahamutsa oli ajelulla valkoisella 3-sarjan BMW:llään, kun herralla niin sanotusti hieman lipsahti. Märkä tie ja menohalut saivat tällä kertaa aikaan tuhoa, jossa tiekaide lävisti auton tuulilasista tunkeutuen peräosasta ulos! Metallinen kaide jätti Bemun nököttämään kuin namun vartaaseen.





Mikä onnettomuudessa oli kaikkein ihmeellisintä, niin Mr. Mahamutsa käveli pian tällin jälkeen omin avuin ulos seivästetystä autostaan. Erikoinen tapahtumasarja sai alkunsa Orlando Piratesin pelaajan ajelutuokiolla Marlboron alueella, joka on osa Johannesburgin miljoonakaupunkia. Onnettomuuskuvista on haasteellista tulkita, miten ihmeessä Bemari on päätynyt tällä tavoin kaiteen ruhjomaksi. Ainakin Suomessa tiekaiteet on asennettu kulkemaan maan sisään kaiteen aloitus- ja lopetuskohdissa. Onko kovalla vauhdilla kulkenut auto onnistunut jotenkin nostamaan kaiteen pään niin, että se on pystynyt lävistämään auton?

Todennäköisempää olisi, että tiekaiteen pääty on ollut tuulilasin korkeudella jo valmiiksi, ja se on siten lävistänyt kovaa vauhtia iskeytyneen auton. Joka tapauksessa on käsittämätön ihme, että kukaan selviää ilman naarmuja tällaisen tuhon keskeltä. Selitykseksi ei kelpaa edes se, että Etelä-Afrikan autot kuuluvat oikeanpuoleisen ohjauksen maihin. Mahamutsalla on pakko olla loistavat välit luojansa kanssa. Ihan äkkiä ei myöskään kannata luottaa omaan tuuriinsa sököringissä, jos tämä potkupallonpelaaja istuu samassa pöydässä korttiensa kanssa…

Videot

Uusimmat

Harvinaista herkkua huutokaupassa – vuoden 1988 Hartge F1 on W124-korinen Mersu 300 E, jota vauhdittaa BMW M:n viritetty kuutonen

Saksalainen Hartge kuului maineikkaimpiin BMW-virityspajoihin. 1970-luvun alusta viime vuoden puoleenväliin toiminut firma tuunasi Minejä ja Range Rovereitakin, mutta niiden...

Automerkkien historia: BMW – lentokonemoottoritehtaasta premium-brändiksi

BMW:n tarina alkaa jo ensimmäistä maailmansotaa edeltävältä ajalta. Merkin edeltäjänä voidaan pitää vuonna 1913 perustettua Rapp Motorenwerke GmbH:ta, joka...

Myydään: Fordin vintage-avolava saksalaisella talousmoottorilla

Mitä tehdä, kun pitää enemmän 70-lukulaisen miehekkäästä automuotoilusta, haluaa kuljettaa säänkestävää tavaraa, mutta ei ole valmis sponsoroimaan jokaista vastaantulevaa...

Voimanpuute ei vaivaa tätä Audia – uudessa ABT RS7-R:ssä on 740 heppaa ja 920 newtonin vääntö

Audi esitteli uusimman sukupolven RS 6:n ja RS 7:n viime syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä. Ne ovat ehtineet jo tuning-pajojen kynsiinkin,...

Automerkkien historia: AMC – Taistelija kolmen suuren varjossa

Amerikan Yhdysvalloissa oli aikanaan kolme suurta autonvalmistajaa: General Motors (GM), Ford ja Chrysler. Näiden jälkeen tuli pienempi American Motors...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...