Chevrolet elvytti jo muutama vuosi ennen Ford Broncon uutta tulemista Blazer-mallinsa elävien kirjoihin. Kuten arvata saattaa, se oli hyvin kaukana jo vuonna 1969 esitellystä klassikosta. Olisiko tämä 2000-luvulle päivitetty restomodi oikea vastaus nostalgiannälkäisille?
Paratiisisaaren mieleen tuovissa kuvissa K5-korimallin 1972 Blazer on todella herkullinen näky, ja se onkin päätynyt näiden poikkeuksellisen näyttävien myyntikuvien siivittämänä Mecumin tammikuiseen huutokauppaan.
Uskomatonta kyllä, sillä on ollut vain kaksi omistajaa Kaliforniassa, ja se on ollut säilytyksessä vuodesta 1979 saakka. Pitkä seisonta-aika on häivytetty olemattomiin, sillä se on laitettu niin ulkoisesti, kuin teknisestikin varsin näyttävään kuntoon.
Broncon kilpailijaksi aikanaan luodusta Blazerista löytyy aikakaudelle tyypillinen kaksivärimaalaus, jota koristavat sopivan vähäeleiset puusomisteet. Muutoinkin autosta löytyvät K5-mallin tutut kromipuskurit, pyöreät ajovalot ja metallinen ristikkomaski. Sisätiloissa tervehtivät ruutukuvioiset penkit, sekä alkuperäinen ohjauspylväs ratteineen.
Kojetaulun ilmettä on laitettu uusiksi, mutta vanhaa hienosti kunnioittaen. Mittaristo on Dakotan käsialaa, ilmastointi on mallia Vintage Air ja audiopuolen hoitaa RetroSoundin äänentoistojärjestelmä. Viimeksi mainittu näyttää päälle päin alkuperäiseltä, mutta siihen on liitetty Bluetooth-ominaisuus.
Eräs asia autossa on kuitenkin kaikkea muuta kuin alkuperäinen. Konehuoneessa palvelee nimittäin 6.2-litran LS3 V8-motti, joka tarjoilee mukavat 480 hevosvoimaa. Tehoreservi on käyttäjäystävällisesti automaattivaihteiston hämmennettävissä. Tehon kasvettua alkuperäisestä uusiin sfääreihin, löytyy myös jokaisesta kulmasta nykyisellään levyjarrut.
Auton hinta-arvio huitelee 120 000 – 150 000 euron tietämissä, joten tyylikkyydellä ja tehokkuudella on valitettavasti tässäkin tapauksessa hintansa. Jos paratiisi olisi kuitenkin olemassa, niin tällä Broncolla ajelisi sinne mielellään.