Miltei ajamaton 2003 Hyundai Elantra hämmentää upealla kunnollaan

Joskus netissä myytävissä autoissa tulee vastaan outoja säilymäihmeitä, kuten tämä miltei 20-vuotias Hyundai.

Hyundain autot viime vuosituhannen vaihteesta eivät varsinaisesti häikäisseet olemuksellaan, ja joku ilkeämielisempi voisi puhua jopa erotiikkavapaista automalleista. Sittemmin autonvalmistaja on petrannut ja kasvattanut markkinaosuuttaan, ja seksikkyyttäkin on tuonut mm. paluu rallin MM-sarjaan. Kuvissa paistatteleva vuosimallin 2003 Hyundai kiiltelee kuin uusi auto, sillä joku on vaalinut sitä uudesta saakka kuin se olisi jotain ihmeellisempää.

Kyseessä ei sentään ole aivan perusversio, vaan Elantran GT-malli, ja siinä on viisivaihteinen manuaalilaatikko. Suurin yllätys piilee kuitenkin ajomäärässä, joka on vaivaiset 5356 mailia. Arizonan lämmössä viihtyvästä autosta on kirjoitushetkellä huudettu 6351 taalaa, mikä on yleiseen hintatasoon nähden jo hyvä hinta kyseisestä automallista.





Pewter-nimeä kantavalla hopeansävyllä maalatussa autossa on musta nahkaverhoilu, alta löytyvät 15-tuumaiset alumiinivanteet, jousitus on hienosäädetty hieman vauhdikkaampaan ajoon, etupuskuria koristavat sumuvalot ja takaikkunalla on jo vanhanaikaisen näköinen lasinpyyhin. Autoa ei ole koskaan kolaroitu, ja muutoinkin sen kunto vastaa miltei uutta. Nokalla nököttää eturenkaita pyörittävä 2.0-litran nelisylinterinen moottori, josta tehdas lupasi uutena 135 heppaa ja 179 Nm vääntöä.

Suosittelemme

Vaikka mikään edellä luetelluista ei saisikaan aikaan autoa kohtaan suurta intohimoa, niin kyseessä on kuitenkin täysin kelvollinen matkantekoväline, joka voisi olla hyvä valinta paljon hintavammalle uudelle autolle. Polttoainettakin haihtuu tankista yhdistetyllä kulutuksella alle 10 litraa satasella. Lisäksi Elantrasta löytyy vakionopeudensäädin, ilmastointi ja radio hopeakiekkoja lukevalla soittimella, joten miksi kukaan kuolevainen ansaitsisi mitään hienompaa? Onhan se loppujen lopuksi sydäntä lämmittävää, että joskus aivan tavallinen kansanautokin saa hellää huolenpitoa osakseen.

LähdeCarscoops

5 KOMMENTIT

  1. Kyllä minulla on hieman huonompi käsitys noista korealaisista, koska kun minulla oli Hyndai Sonata V moottorilla niin oli siinä sellainen vika että kun ajoit sen lämpöseksi, pysähdyit liikennevaloihin ja kun valot vaihtui painoit kaasua niin moottori sammui ? Huolto ja maahantuoja eivät pystyneet korjaamaan vikaa. Oli kivaa kun sai jatkuvasti kuunnella kun takaa kuului räikkien ääni. Ei edes autotalliin päässyt ilman että kone sammui. Tämä oli noin 15 v sitten ! Ei enään Korealaisia !

  2. Minulla oli tämä malli, kuin myös tästä seuraavakin. Sen jälkeen tuli i30 ja vuonna 2013 i40. Kaikki pelasivat moitteettomasti. Parhaita autoja, mitä minulla on ollut.

  3. i20 perusversio Oli heti uudesta 2017 vuonna ja kilsoja tuli mittarini reilut 70 tonnia kun viimevuonna vaihdoin pois. Täysin moitteetta pelas kaikki lukuunottamatta kerran palamaan jäänyttä rengaspaineiden varoitusvaloa ja käsijarrua lukuunottamatta, jonka takia auto sai hylsyn ekasta katsastuksesta. Kummallakin kerralla joutui huollossa vääntää vähän että takuuseen meni. Kaikenkaikkiaan uutenakin edullisesta hinnasta huolimatta loistava käyttis sille joka ei tarvi järin isoa autoa.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.