Klassinen tyyli yhdistyy moderniin teholukemaan – brittifirma tekee Jaguar E-Typestä 400-heppaisen GT:n

Jaguar E-Type on aika vahvoilla kaikkien aikojen kauneimmista autoista puhuttaessa. Suorituskyvyn suhteen se joutuu väistämättä taipumaan nykysporteille, mutta tähänkin löytyy apu Ison-Britannian suunnalta.

Jaguarien entisöintiin ja kisavarusteluun erikoistunut Woodham Mortimer esitteli nyt WM Sport GT:ksi nimetyn luomuksensa ykkössarjan E-Typen pohjalta. Auto vaikuttaa ensi silmäyksellä ulkoisesti lähes vakiolta, mutta tarkemmin katsomalla eroja alkaa löytyä. Kissapedon koria on ensinnäkin levitetty hillitysti, ja esimerkiksi puskurien kävyistä on luovuttu. Lisäksi oranssit etuvilkut ovat väistyneet valkoisten tieltä, kun taas takana luotetaan kokopunaisiin valoihin.

Sisustakin on saanut osansa muutoksista. Räätälintyönä tehdyt penkit on verhoiltu nahalla ja alcantaralla, kun taas alkuperäinen ratti on korvattu pienemmällä ja paksukehäisemmällä ohjauspyörällä. Woodham Mortimer on rakentanut Jaggeen myös pedal boxin sekä nahalla verhoillun säilytyslokeron lattian alle. Lisäksi turvallisuutta on kohennettu moderneilla rullavöillä.

Restomod-tyylisen E-Typen suurimmat muutokset piilevät kuitenkin pinnan alla. Alkuperäinen kuutoskone on korvattu kisakäytössä koetellulla 4,7-litraisella voimanlähteellä, josta irtoaa noin 400 hevosvoimaa. Ne välitetään Avonin valmistamille takarenkaille Woodham Mortimerin oman viisipykäläisen manuaalin ja Powerlocin tasauspyörästön kautta.

Suosittelemme

Jarruihin ja alustaankin on panostettu rutkasti kasvaneiden voimavarojen myötä. Vauhdinhillitsiminä palvelevat tuuletetut levyt, joiden kanssa käytetään edessä kuusi- ja takana nelimäntäisiä satuloita. Lisäksi E-Type on saanut täysin säädettävät coilover-iskunvaimentimet, uudet jouset ja vakiota tukevammat kallistuksenvaimentimet sekä ajettavuutta että mukavuutta kohentamaan.

Huippuluokan klassiseksi GT-autoksi mainostettu Jagge ei ole halpaa hupia, mutta eivät sitä ole olleet alkuperäiskuntoiset E-Typetkään enää pitkään aikaan. Woodham Mortimer pyytää WM Sport GT:stään 330 000 – 350 000 puntaa, eli edullisimmillaankin yli 360 000 euroa. Auton kehitystyöhön on kuulemma uponnut tuhansia työtunteja, joten toivottavasti Woodham Mortimer alkaa saada tilauksia luomuksestaan.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat