80-luvun Corvetten tappaja nostaa hintaansa: Tämä ei ole mikään Pappa-Regal!

Vaikka ison osan 80-luvun autoista saisikin syystä sulkea unohduksen kammioon, eivät suinkaan kaikki olkatoppaus-vuosikymmenen nelipyöräiset ole mitäänsanomattomia laatikoita. Joillekin on vaikea hyväksyä, että kasarin ”nykyautot” eivät olekaan ehtymätön luonnonvara, joita ongitaan loputtomasti ilmaiseksi romuttamojen takapihoilta. Tämän tietävät varmasti jo ainakin hyväkuntoisia ja vanhempia yksilöitä etsivät Saabismi-nimistä sairautta potevat.

Amerikassa saatiin jutunjuurta kolmisen vuotta sitten kun ihmettelyä aiheutti vuosimallin -86 Buick Grand National vajaan 16.000 dollarin hintapyynnöllään. Suurin osa tuon ajan kotimaisista autoista liikkuu sikäläisittäin halvan ja naurettavan halvan välimaastossa, joten sinänsä kysymys voisi olla aiheellinen. Vaan kun ei ole, sillä kyseessä on jo jonkinlaiseksi ikoniksi muuttunut aikansa Corvetteakin nopeampi räyhäkkään näköinen kaksiovinen porrasperä, joka olisi erittäin mieluisa kulkine myös allekirjoittaneen autokatokseen. Näistä on myös parhaimmillaan maksettu tuplasti kovempiakin summia. Kyseessä ei siis ole mikään pappa-Regal, vaikka saman korimallin perusversioita on ikämiesten ohjastamina nähtykin.





GN-Buick edustaa valmistajansa 80-luvun kehittyneintä moottoriteknologiaa turboahdettuine V6-koneineen. 235 konia kiidättää auton aikansa varsin kunnioitettavaan 4.8 sekunnin ralliin neulan ohittaessa maagisen satasen rajan. Tämä oli aikansa vähäruokaisten nuhapumppujen aikana jotain, joka toi mieleen bensankäryn ja iloisen 60-luvun muskeliautoineen. Myynti-ilmoituksen autossa on myös halutut targa-palat katossa, jotka voi asetella takaluukkuun nautittaessa helteisestä kesäpäivästä takatukka hulmuten. Oma lukunsa Buickista on Ferrari-miesten lahkeita kastellut, ja entistäkin tehokkaampaa hormonihoitoa saanut GNX-malli, mutta se onkin jo oma tarinansa.

Entäs ne autosta pyydetyt 15.750$ eli noin 13.600€? Ainoa ajatukseni on, että voi kun Suomestakin saisi tällaisen namipalan yhtä halvalla!

LähdeJalopnik

Videot

Uusimmat

Voimanpuute ei vaivaa tätä Audia – uudessa ABT RS7-R:ssä on 740 heppaa ja 920 newtonin vääntö

Audi esitteli uusimman sukupolven RS 6:n ja RS 7:n viime syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä. Ne ovat ehtineet jo tuning-pajojen kynsiinkin,...

Autonvalmistajien historiaa: AMC – Taistelija kolmen suuren varjossa

Amerikan Yhdysvalloissa oli aikanaan kolme suurta autonvalmistajaa: General Motors (GM), Ford ja Chrysler. Näiden jälkeen tuli pienempi American Motors...

Upotti poikaystävänsä auton jokeen – samalla löytyi Mazda RX-7 ja viisi muuta autoa!

Vinkki vedenalaisesta autosta voi johtaa mystisiin löytöihin. Näin kävi sukellusryhmälle, joka oli saanut vinkin joen pohjassa köllöttelevästä avolavasta. Mustasukkaisuuden roihahtaessa...

Maailman vähiten ajettu Lamborghini Miura SV tarjolla – auto myytiin uutena Saudi-Arabian kuningasperheelle

Vuonna 1966 debytoinut Lamborghini Miura mainitaan usein maailman kauneimpia autoja listattaessa. Jo ”tavalliset” Miurat ovat nykyään huippukalliita, mutta tämän...

Oletko kuullut BMW E1:stä – tämä sähköauto esiteltiin jo 1990-luvun alussa

BMW:n i8-hybridisportin valmistus loppuu pian, mutta kaupunkikäytössä parhaimmillaan oleva i3-täyssähköauto jää edelleen tarjolle. Harva tietää, että i3:lla oli henkinen...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...