1978 pikkupojat löysivät talon pihalta maahan haudatun Ferrarin. Miten auto päätyi maan alle, ja missä se on nyt?

Vuonna 1977 Beverly Hillsin seurapiirirouva Sandra Ilene West laskettiin haudan lepoon hänen hienoimmassa yöpuvussaan. Hauta-arkkuna toimi vuosimallin 1964 Ferrari 330 America, jonka laskeuduttua syvyyksiin auton päälle kaadettiin sementtiä betoniautosta. Näin teksasilaisen öljypohatan rouva pääsi testamenttinsa mukaisin järjestelyin miehensä haudan vierelle.

Vuotta myöhemmin Los Angelesista kuului kummia. Pikkupojat löysivät leikeissään talon pihalta jotain, joka paljastui autoksi. Kuljettajan paikalta ei kuitenkaan löytynyt ruumista. Se oli myös Ferrari, mutta tällä kertaa malliltaan Dino 246 GTS vuosimallia 1974. Tästä on kuvatodisteena mustavalkoisia kuvia auton kaivuutyömaalta, joihin on saattanut törmätä netin ihmemaassa.

Miten ihmeessä tämä toinen Ferrari oli päätynyt maan poveen? Ensimmäinen huomio autosta oli, että se oli olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa. Auton ympäriltä löytyi muovisia kääreitä, ja sisältä pyyhkeitä tiivistettynä oven rakoihin. Näytti siltä, että joku olisi halunnut kaivaa vielä auton ylös haudastaan. Ilman vaurioita auto ei kuitenkaan ollut selvinnyt. Autoon oli ehtinyt tulla jo pahojakin ruostevaurioita, tuulilasi oli rikki, erinäisiä jälkiä oli siellä täällä ja pakoputkikin oli täynnä multaa.


Myöhemmin auton rekisterikilvistä paljastui, että auton oli ostanut vuonna 1974 Californiasta Rosendo Cruz –niminen herrasmies. Mies oli pian ilmoittanut auton varastetuksi. Mysteeri leijui silti auton yllä. Miten auto oli päätynyt maan alle, oliko kyseessä kenties vakuutuspetos? Auto on varmasti kiinnostanut monia, sillä tänäkin päivänä ajokuntoisen vuosimallin -74 Dinon arvo on arvoautojen arvon määrittelemiseen erikoistuneen Hagerty.comin mukaan noin 300.000-350.000 dollaria.

Auton hämärät vaiheet eivät koskaan tulleet kunnolla päivänvaloon. Auton lunasti siitä korvauksen maksanut vakuutusyhtiö. Myöhemmin auto myytiin muutamalla tuhannella dollarilla San Fernandosta kotoisin olevalle nuorelle mekaanikolle. Vaihdettuaan autoon uuden laturin ja virranjakajan hän sai auton vieläpä käymään! Auton myöhemmät vaiheet ovat myös epäselvät. Rekisteristä autoa ei enää löydy, joten auto voi majailla piilossakin, kenties jossain syvällä maan alla…

LähdeAlopnik

Videot

Uusimmat

Citroën aikoo haastaa jälleen Audin ja BMW:n – uusi iso kissa on tulossa ensi vuonna

Citroënilla on upea historia taikamaton lailla leijuvien isojen mallien suhteen. Niiden sarja alkoi vuonna 1955 esitellystä DS:stä ja päättyi...

James Bondin Aston Martin DB5:ia saa jälleen suoraan tehtaalta – uutta klassikkoa ei pysty kuitenkaan rekisteröimään kadulle

Aston Martinin tunnetuin malli lienee klassinen DB5, joka debytoi vuoden 1964 Goldfingerissä James Bondin menopelinä. Britti-GT:n valmistus päättyi vuonna...

Tämän Volvon selviytymisen salaisuus: Manuaalivaihteisto ja väärä väri.

Toisin kuin Suomessa, Pohjois-Amerikassa Volvo on aina ollut vaihtoehtoauto. Rapakon takana Volvon farkut ovat edelleen tunnetuimpia pitkäkattoja. Siitä lähtien kun...

Tämä auto jatkaa yli 50-vuotisia perinteitä uusin eväin – Mersun E-luokan coupé ja cabriolet saivat faceliftin

Mercedeksen keskiluokan coupé astui näyttämölle ensimmäistä kertaa jo vuonna 1969, kun W114-mallisarjan kaksiovinen versio esiteltiin. Tällä hetkellä tarjolla on...

Tässä on uusi Nivus – VW:n pieni coupé-crossover tulee myöhemmin Eurooppaankin

Volkswagen toi viime vuonna markkinoille Polon pohjalta tehdyn T-Crossin täydentämään saksalaisvalmistajan T-kirjaimella alkavien katumaasturien mallistoa. Nyt T-Cross saa kunnian...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...